Op zoek naar de waarheid

Muis en Jokanovic zijn vrienden en presenteren gezamenlijk recent werk. Muis werkt zijn concept uit in strakke vormen en felle kleuren. Het concept van Jokanovic is het verhaal van sfeer en emotie bij herinneringen. Hoewel ze verschillende benaderingen en technieken toepassen delen ze een herkenbare gevoeligheid en brengen vergelijkbare ideeën naar voren.
Als kijker is het spannend om hun verbeelding van hun waarheid te onderzoeken.

Bogi Muis: “the idea makes the machine that makes the art”
Fotografie is voor mij net als schilderen: je ziet iets wat andere mensen niet zien en je denkt aan andere dingen dan anderen. Voor mij is dat kunst. Vorm, kleur, compositie, licht en schaduw zijn belangrijk. Ik werk veel met verschillende series conceptuele invalshoeken om een idee of thema te laten zien. Dat brengt mij op een volgend niveau. Dat geeft mij kracht om verder te exploreren. Bij elke serie foto’s probeer ik een sterk beeld op te bouwen om de gebeurtenissen te projecteren zoals ik die zie of lees uit de situatie. Deze voorstelling wordt meestal ondersteund met symbolische objecten.
Meest recente tentoonstellingen:
.”Tussen de tijd”  – Fotogram Conceptual Group, online en in the Black Cat Theater, Amsterdam, juli 2020.; ”Verborgen werkelijkheid”  – Fotogram Conceptual Group, Fotogram Amsterdam, april/mei 2019

Bojana Jokanovic: “Door een kijker te betrekken bij de foto ontstaat er een spannend interactief moment .”
Sinds 1994 woon ik in Nederland. Hier begon ik te experimenteren met straat- en documentairefotografie. In de loop van de tijd is mijn fascinatie voor conceptuele fotografie gegroeid, waardoor een onbeperkte ruimte voor fantasie en creativiteit ontstond. Mensen, hun leven en hun dromen, zijn een onuitputtelijke bron van inspiratie. Fotografie is voor mij een ontdekkingsreis, een manier om een verhaal te vinden en vertellen.
Met veel plezier laat ik mijn nieuwe serie Mozaïek zien in MLB Galerie. Ik zie het leven als een mozaïek van momenten uit heden en verleden. Als het vertrouwde beeld stuk gaat, begint de zoektocht naar een nieuw beeld, een nieuw concept van de waarheid.
Meest recente tentoonstellingen:”Tussen de tijd” – Fotogram Conceptual Group, online en in the Black Cat Theater, Amsterdam, juli 2020, “Veiled Reality” – Head On Festival, Sydney NSW, Australië, mei 2020

Opening zaterdag 6 maart van 16 – 17 uur. Virtueel en vrolijk met Zoom
Iedereen is hartelijk welkom (met Zoom geen last van corona beperkingen). Log in op de zoom link neem je glas erbij en je bent bij deze interessante en vrolijke opening.

Zoom mee: MLB Kijkzondag op zondag 21 maart van 12.00 tot 13.00 uur met de kunstenaars. Meld je aan.
Kijken naar kunst was nog nooit zo leuk! Wil jij ervaren hoe verfrissend het is om op een andere manier te leren kijken? Wil jij ervaren hoe inspirerend het is om eens écht de tijd te nemen om te kijken naar een kunstwerk? Wil jij ervaren wat het met je doet als elke individuele inbreng evenveel waard is in een gesprek? En wil je ervaren wat kunst daaraan kan bijdragen? Meld je aan voor de KIJKzondag op ml.boel@planet.nl.

Voor meer informatie: www.mlbgalerie.nl, www.facebook.com/MLBgalerie