In de drie ruimtes van de galerie treft de bezoeker wandkleden met speelse taferelen naast abstracte schilderijen en soms surreële assemblages. De argeloze kijker denkt: hoe gaat dat samen? Welke sporen worden hier getrokken, naast en door elkaar?

Jeanine Keuchenius’ schilderijen ontstaan “in duet met mijzelf”, haar motto. Zij werkt op op papier, doek of paneel met krijt, inkt, gouache en acryl met veel aandacht voor het onverwachte, nog niet benoembare. Drager Meurtant maakt assemblages/collages uit sloopmateriaal met een dichterlijke ondertoon. Hij is lid van de International Society of Assemblage and Collage Artists. Annechien van de Weijer maakt wandkleden als droombeelden met taferelen die doen denken aan spel en natuur.

Hoe boeiend, deze mix! Kom kijken en ervaar het zelf!

De opening is zondag 5 juni van 15.00 tot 17.00 uur en wordt feestelijk opgeluisterd met muziek van Henk Jagtenberg. Henk Jagtenberg speelt gitaar en is ook huismuzikant van het Wereldwijd Vertelcafé Zeist.

Workshop Maak je eigen Wandtapijt – zondagmiddag 12 juni

Deze workshop wordt 2 keer gegeven. Van 13.00 tot 14.00 uur en van 14.30 tot 15.30 uur. Je maakt samen met kunstenaar Annechien van de Weijer je eigen wandkleed om mee naar huis te nemen. Leeftijd vanaf 7 jaar. Deelname: € 2,50. Aanmelden: a.weijer@upcmail.nl.

MLB Art Talk – donderdagavond 16 juni

Op donderdag 16 juni van 19.30 tot 21.30 uur is iedereen welkom om in een informele sfeer te praten met de kunstenaars over hun werk. Galeriehouder Marie-Louise Boel leidt dit gesprek. De toegang is gratis; een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld. Er is een beperkt aantal plaatsen. Aanmelden: ml.boel@planet.nl.

Lezing “Kunst en Verwoesting” – donderdagavond 23 juni

Donderdag 23 juni van 19.30 tot 21.00 uur neemt “recycling artist” Drager Meurtant u mee op reis door de kunst die door de tijd heen verwoesting en vernieling heeft verbeeld. Hij verbindt dit met zijn eigen kunst die brokstukken tot nieuw leven brengt. De toegang is gratis; een vrijwillige bijdrage wordt op prijs gesteld. Aanmelden: ml.boel@planet.nl.

Voor meer informatie: www.mlbgalerie.nl, www.facebook.com/MLBgalerie, www.meurtant.exto.nl, www.keuchenius.exto.nl